Blogi

Kriisistäkin selviämme yhdessä!

Kriisistäkin selviämme yhdessä!
Tommi Kauppinen

Kannattaako tehdä itse vai hyödyntää kumppania?

Kriisien aikaan erilaiset yhteistyömallit korostuvat aina entisestään. Mutta tarvitseeko yhteistyön aloitus aina jonkun kriisin vai olisiko aina kannattavampaa varautua ja rakentaa parempaa huomista yhteistyön voimin.

Nykyajan yrityselämä on pitkälle kilpailtua ja tarjontaa eri sektoreilla on todella paljon. Monille kasvaville yrityksille esimerkiksi tuotantoketjuun soveltuvien ohjelmistojen kehitys ja valinta saattavat aiheuttaa harmaita hiuksia. Pulmien ratkaiseminen voi tuntua erityisen haastavalta, kun tiimillä on kädet täynnä töitä, eivätkä resurssit ja osaaminen tahdo riittää ohjelmistokehityksen ja siihen liittyvän tuote- ja palvelukehityksen pohtimiseen.

Toisaalta ohjelmistokehitystä ei kannata missään tapauksessa unohtaa, sillä parhaimmillaan toimivat ohjelmistopohjaiset työkalut tehostavat yrityksen kasvua moninkertaisesti. Nykyaikana muutenkin suurin osa palveluista pohjautuu jollakin tapaa digitaalisille alustoille, jonka pohjalta rakennetaan uutta tai kehitetään jo olemassa olevaa palvelutoimintaa. Lisäksi ennen hyvinkin perinteisistä mekaanisista laitteista on alettu keräämään erilaista dataa mitä hyödyntämällä voidaan kehittää lisäpalveluita, parantaa tuotteen kestävyyttä, optimoida käyttöikää ja varmistaa huollolle oikea tieto oikeaan aikaan ja paikkaan. Myös IoT tyyppinen etävalvonta ja etäohjaus ovat alueita missä kehitystä tapahtuu hurjasti nykyaikana. Toimiakseen nämä kaikki tarvitsevat taustalleen kattavan ja teknologisesti oikein suunnitellun ohjelmiston.

Aivan kaikkea ei kannata tehdä talon sisällä ja usein onkin kannattavampaa hyödyntää kumppanina eri alojen erikoisosaajia. Oli kyse pienestä tai suuresta ohjelmistokehitysprojektista kumppanin avulla yhdelläkin ohjelmistokehittäjällä on aina asiantunteva tiimi taustalla. Asiantuntijatiimiä hyödyntämällä pysytään paremmin mukana teknologian murroksessa ja muutoksessa. Lisäksi tiimiäly tuo helposti ja nopeasti tarvittavat ratkaisut meneillään olevassa projektissa.

Apua kannattaakin pyytää ulkopuolelta, jotta yrityksesi voi keskittyä omaan ydinosaamiseensa. Tuotekehitykseen valituilla ohjelmistoilla ja siihen liittyvillä teknologisilla valinnoilla on usein kauaskantoisia seurauksia. Työkalujen valinta, kehitystyö ja projektin johtaminen on kannattavaa hoitaa kerralla hyvin. Parhaimmillaan oikean kumppanin valinta alkuvaiheessa tuo pitkällä aikajänteellä suuren taloudellisen hyödyn eurojen ja säästettyjen työtuntien muodossa.

Yhteistyöllä kannattavampi liiketoiminta.

Meillä AtoZilla ohjelmistokehitys on arkipäivää ja mielellään tarjoamme osaamistamme digitaalisen liiketoiminnan kehittämiseen. Me tuomme laajan ohjelmistokehitys-osaamisen usean vuosikymmenen ajalta liiketoimintasi käyttöön kasvun tueksi. Tiimimme pitkäaikainen kokemus alalta takaa laajan tuntemuksen erilaisten teknologioiden ja palveluiden parista.

Vuonna 2020 yritysmaailmassa pärjää parhaiten verkostoitumalla eri alojen osaajien kanssa. Keskittymällä itse omaan erikoisosaamiseen ja liiketoiminnan edistämiseen saa parhaita tuloksia aikaan. Muut spesifit ja syvällistä osaamista vaativat työt kannattaa suosiolla antaa sen alan asiantuntijoiden hoidettavaksi. Ohjelmistokehitys, ohjelmistotestaus ja testausautomaatio ovat yksi sellainen yhdistelmä missä ehdottomasti kannattaa valita omalle liiketoiminnalle parhaiten sopiva strateginen kumppani. AtoZin toiminnan tavoite on auttaa kumppaneitamme saavuttamaan omat tavoitteensa digitalisaation aikakaudella.

Kirjoitus on tehty samoihin aikoihin, kun lähes koko maailma on asettautunut koronaviruksen pysäyttämiseen ja sen aiheuttamien sivuvaikutusten ehkäisyyn. Virus joka haluamattamme vaikuttaa monellakin tavalla meidän jokaisen elämään ja työntekoon. Jo tällä hetkellä useat yritykset ovat aloittaneet yt-neuvottelut ja lomauttaneet henkilökuntaa. Ikävä tosiasia taitaa olla, että kohta saamme lukea useista yritysten lopettamisista ja konkurssi-ilmoituksista. Varsinkin tällaisena ajanjaksona yhteistyön arvo nousee entistäkin tärkeämmäksi. Miksipä ei siis hyödynnettäisi verkostojen osaamista ja tehdä enemmän yhteistyötä?

Me voimme auttaa mm seuraavissa asioissa: Ohjelmistokehitys, ohjelmistotestaus, testausautomaatio, IoT, pilvipalvelut (AWS, Azure, Google cloud), projektihallinta, verkkokauppa, web-kehitys.

Ole yhteydessä niin katsotaan miten miten voimme parhaiten olla avuksi.
Tommi Kauppinen 045-8546652 / tommi.kauppinen@atoz.fi


Aihesanat

Yhteystiedot

Kaikki sähköpostiosoitteemme ovat muotoa etunimi.sukunimi@atoz.fi.

Voit olla suoraan yhteydessä myyjiimme ja hallitukseen, tai lähettää meille viestiä contact@atoz.fi

Työpaikkatiedustelut kannattaa lähettää suoraan rekry@atoz.fi -osoitteeseen.

Tommi Kauppinen

Myynti ja rekrytointi

+358 45 8546652

Petri Nukarinen

Myynti
Liiketoimintajohtaja

+358 400 850013

Iiris Sarpiokoski

Rekrytointi / HR

+358 50 470 6000

Kimmo Hakkarainen

Johtava konsultti
Hallituksen jäsen

+358 45 6392785

Jouko Johansson

Johtava konsultti
Teknologia

+358 40 5785758

Tommi Puonti

Johtava konsultti
Laadunvarmistus
Hallituksen jäsen

+358 45 1306341

Jyrki Oksanen

Perustaja
Hallituksen puheenjohtaja

+358 45 651 7681