Skip to content
🇺🇦 Auta ukrainalaisia tekemällä lahjoitus UNICEFin tai Suomen Punaisen Ristin kautta. 🇺🇦

AtoZ & Avaa.io yhteistyössä

AtoZilta asiantuntemusta järjestelmän auditointiin ja Disaster recovery planin toteuttamiseen.

Avaa Solutions Oy on kehittänyt Avaa.io-palvelun, joka on sekä ammattitason isännöintijärjestelmä, sekä kiinteistön käyttäjien digitaalinen palvelualusta. Avaa.io mahdollistaa läpinäkyvän kiinteistötiedon- ja kiinteistön taloushallinnon, sekä tehtävätiketöinnin ja automatisoidun raportoinnin. Palvelu toimii kiinteistön sidosryhmien sujuvan yhteistyön mahdollistajana, sekä isännöintityön tehostajana.

Avaa Solutions palvelut toimivat Google Cloud-pilvipalveluympäristössä, ja asiakas pohti palvelimien ylläpitoon liittyvien tehtävien ulkoistamista kumppanille, ja omien resurssien keskittämistä tuotteensa kehittämiseen. Alustavan keskustelun ja järjestelmään tutustumisen jälkeen pohdimme yhdessä, ettei pelkkä servereiden ylläpidon ulkoistus tuo välttämätöntä täysin toivottua lopputulosta. Ylläpidon ulkoistukseen liittyen on tärkeää ymmärtää, miten järjestelmä on toteutettu, millainen sen arkkitehtuuri on, mitkä ovat mahdolliset uhkatilanteet ja mitä järjestelmän ylläpito kokonaisuudessaan vaatii. Saadaksemme tarpeeksi laajan kokonaiskuvan ehdotimme Avaa Solutions Oy:lle ensin toteutettavaksi kattava palvelinympäristön auditointi, Disaster recovery plan-raportointi, sekä palvelinympäristön kehitysehdotukset.

Halusimme toimia näin, koska koimme ettei pelkkä servereiden ylläpidon ulkoistaminen välttämättä tue palvelun kokonaisvaltaista kehittymistä, tai ole kustannustehokasta. Samoin saamme selville tärkeitä kehityskohteita asioista, mitä tulee huomioida myös tietoturvan ja laadunvarmistuksen näkökulmasta. Palvelinympäristön auditointi ja Disaster recovery planin toteuttaminen antaa selkeyden palvelinympäristön nykytilasta, ja samalla luo pohjan järjestelmän vakaalle toiminnalle pitkälle tulevaisuuteen.

Selvitys piti sisällään palvelun toimintavarmuuden, varmuuskopioprosessien ja resurssien riittävyyden seuraamisen sekä ylläpitotoimenpiteiden automatisoinnin kartoituksen. Selvityksen toimenpiteiden pohjalta on paljon helpompi miettiä ylläpitoon liittyviä vaatimuksia ja niiden toteuttamista.

Palvelukokonaisuus rakentui nykyisen Google Cloud-palvelinympäristön kartoituksesta ja analysoinnista, jonka pohjalta kuvattiin Disaster recovery plan (DRP), järjestelmän mahdolliset riskikohdat, ja miten mahdollisiin haasteisiin kannattaa varautua, ja miten niistä voi toipua tehokkaasti ilman, että järjestelmä on poissa käytöstä. Kartoitus tuotekehitysprosessien nykytilanteesta ja havaintojen pohjalta tarjottiin jatkotoimenpide-ehdotukset. Lisäksi toteutimme ohjelmistotestauksen auditoinnin, ja annoimme hyvät vinkit laadukkaan ja toimivan ohjelmiston toteuttamiseen.

Toimenpiteen hyödyt

Miksi lähteä tekemään prosessia pelkän ylläpidon vuoksi, ja onko toimenpiteestä oikeasti konkreettista hyötyä?

Selvityksen tarkoitus oli tarkkailla nykytilaa eri kanteilta, ja tehdä havaintojen pohjalta selkeitä toimenpide-ehdotuksia, joilla tehostaa palvelun laatua ja kehittymistä entistä paremmaksi. Myös laadunvarmistuksen ja tietoturvan kannalta auditoinneissa löydetään konkreettisia toimenpide-ehdotuksia.

“Kartoitimme mahdollisuuksia löytää kumppanuus, jossa Google Cloud-palvelinympäristömme ylläpito ulkoistettaisiin kumppanin hoidettavaksi, ja keskittyisimme itse ydinosaamiseemme, eli Kiinteistötiedonhallinta-alustan kehittämiseen. AtoZ vastasi profiililtaan ja osaamiseltaan tarpeitamme, ja iloksemme he ehdottivat palvelupakettia, joka oli tarpeitamme vastaava. Projektin aikana AtoZin Asiantuntija oli ammattitaitonsa lisäksi erittäin asiakaspalveluhenkinen, ja työskentely hänen kanssaan oli oikein toimivaa.

Serveriympäristön analysoinnin ja raportoinnin jälkeen aloitimme sisäisesti toimenpide-ehdotuksien mukaiset toimet AtoZin Asiantuntijan avustamana. Projektin jälkeen serveriympäristömme hyödyntää Google Cloud Platformia ja automatisointeja erittäin kokonaisvaltaisesti. Ylläpidolliset toimenpiteet ovat pitkälle automatisoituja, ja pystymme keskittymään järjestelmämme kehittämiseen. Serverit ovat äärimmäisen tärkeä osa luotettavaa digitaalista palvelua, ja olemme tyytyväisiä, että AtoZin avulla kehitimme GCP-ympäristöämme entistäkin toimintavarmemmaksi, turvallisemmaksi ja sujuvasti ylläpidettäväksi. Tiedämme jatkossakin mihin suuntaan kääntyä, kun serveripuolen konsultoinnille on tarve. Tomi Salo CTO / Avaa.io

Jos ohjelmistosi yskii ja hidastelee tai kaipaa muuten sparrausta aiheesta, ota yhteyttä #AtoZtyyppeihin!

Tutustu myös ohjelmistojen energiatehokkuuden auditointiin.

Myös he luottavat #AtoZtyyppeihin

Liity tyytyväisten asiakkaidemme joukkoon

Yksi askel niin voimme olla avuksi

Jätä meille yhteydenottopyyntö niin olemme sinuun yhteydessä pikimmiten.

Voit myös varata ajan ilmaiselle tunnin mittaiselle konsultaatiolle missä syvennymme yrityksesi ohjelmistohaasteisiin.

Varaa keskusteluaika

Myös he luottavat #AtoZtyyppeihin

Tutustu myös muihin asiakastarinoihin

Codemen - Porkka

Edunvalvonta asiakkaan parhaaksi

Päätimme hyödyntää IT-projektissa asiantuntijaosaamista Porkan ulkopuolelta,
j
oten laitoimme ilmoituksen Codemenin
ohjelmistoyritysten verkostoon.

AtoZin asiantuntija toimii Porkan hankkeessa projektipäällikkönä, eli hän koordinoi hanketta Porkan edustajana ja valvoo siinä Porkan etua. 
IT-järjestelmien kehitys on Kukkosen mukaan
edennyt sujuvasti ajoittaisista haasteista huolimatta.

Lue lisää
Mylab

Asiantuntijat tuotekehityksen apuna

Mylab käyttää tietojärjestelmiensä kehityksessä omien työntekijöidensä lisäksi myös ulkoisia asiantuntijapalveluita, mitä kautta AtoZkin astui mukaan kuvioon. 

Mylabin juuret ovat Pirkanmaalla, ja teemme tiivistä yhteistyötä täkäläisten softayritysten kanssa.
AtoZ otti meihin yhteyttä ja tiedusteli, olisiko meillä tarvetta osaavalle ohjelmistokehittäjälle. Siitä yhteistyömme lähti sitten rakentumaan ja on jatkunut nyt puolisentoista vuotta

Lue lisää
SataDiag

Räätälöity Tieto 2-ERP asiakkaan tarpeita kuunnellen

Suunnittelun pohjalta AtoZ loi meille selainpohjaisen Tieto 2 -nimisen ohjelmiston todella reippaalla aikataululla, ja se on nyt ollut meillä noin kolme vuotta sujuvassa käytössä. Nyt voimme välittää lausuntoja ja tutkimustietoja toisella puolella Suomea asuvalle lääkärille samassa järjestelmässä, johon jokaisella on omat tunnukset oikeuksineen,
Tunninen kertoo.
 

Lue lisää
PALVELUT

Näissä olemme suvereeneja!

icon_ohjelmistokehitys

Digitaalista palvelu- ja tuotekehitystä A to Z.

Tarjoamme osaamistamme laajalti eri ohjelmistokehityksen osa-alueissa. Palvelumme kattaa ratkaisut konsulttipalveluista kokonaisten tietojärjestelmien suunnitteluun ja toteutukseen.

icon_edunvalvonta

Projektinhallinta ja edunvalvonta

Varmistamme ohjelmistokehityshankkeiden sujuvan toimituksen alusta loppuun, eli A:sta Z:aan.

icon_devaaja

Laadunvarmistus & Ohjelmistotestaus

”Laatu pitää nähdä – mutta myös tuntea”. Tunnemme syvää huolta ohjelmistoratkaisujen laadusta. Sen vuoksi laadunvarmistus on lähellä sydäntämme ja haluamme varmistaa asiakkaallemme laadukkaat ratkaisut.

Ota suora yhteys #AtoZmyyntiin

Lupaamme syventyä ongelmasi ratkaisuun kaikella intohimolla ja osaamisella.

Tommi Kauppinen

Ollaan yhteydessä!

Minut tavoitat parhaiten soittamalla
045-8546652
tai tekstiviestillä, WhatsAppilla ja meilillä.

Verkostoidun mielellään myös LinkedInin välityksellä.

LinkedIn

Sähköpostimme ovat muotoa
etunimi.sukunimi@atoz.fi

Ota yhteyttä!